Francúzsko kde rýchlovlaky TGV 40 rokov dobre fungujú a stále sa inovujú jazdia aj v Maroku ale na Slovensku asi nikdy jazdiť nebudú. Ak sa dnes chcete dostať z Paríža do Lyonu za 2 hodiny tak pre túto vzdialenosť cca 490 km si zvolíte vlak TGV, ktorý cestou sa vie presúvať aj rýchlosťou 320 km za hodinu a vie vás dopraviť na určené miesto rýchlo, pohodlne a bezpečne.
Ak chcete dnes v Nemecku prekonať 430 km tak asi za 3 hodiny napríklad z Frankfurtu do Mníchova najlepšie vlakom ICE. V úsekoch uprostred Nemecka dosahuje ICE DB aj 280 – 320 km rýchlosť. A tieto ICE nemecké rýchlespojenia sa rozširujú každý rok do ďalších miest tak, aby boli vždy lepšou alternatívou ako je lietadlo alebo auto.
Česká republika sa začína zapájať do európskej rýchlodráhy svojou železničnou trasou Berlín – Praha – Brno – Viedeň a vlaky s 250 – 300 km rýchlosťou sa postupne budú objavovať na trati v ČR o 5 až 7 rokov už pravidelne, ak sa podarí túto jeseň začať realizovať prvý úsek rychlodráhy Praha – Ústi nad Labem – Dresden. 200 km rýchlosťou v ČR jazdia niektoré vlaky ČD a RJ už dnes. Vzdialenosť 280 km z Prahy do Ostravy tu absolvuje vlak za 3 hodiny a 20 minút. Leo express a Renfe Espaňa vytvorili už pre tento účel spoločný podnik.
Na Slovensku zatiaľ stále riešime pomalú rekonštrukciu trate na rýchlosť aspoň 160 km a čas 5 hodín 50 minút pre vzdialenosť 443 km z Bratislavy do Košíc sa tu počíta ako veľky úspech. No v skutočnosti to žiaden úspech nie je, kedže už niekoľko rokov z Petrohradu do Helsink jazdia rýchlovlaky 300 km za hodinu. Ak sa budú chcieť niekto v Európe pozrieť na múzeum pomalej dopravy tak prídu určite na Slovensko dnes aj o desať rokov.
Najväčším problémom u nás s budovaním VRT ... ...
Veru zaujímavé porovnanie ...
+++++++++ZAUJIMAVE ++++ ...
Celá debata | RSS tejto debaty